SYKKELTIMER2018-07-24T10:18:13+00:00

SYKKEL


Intervaller er den mest effektive måten å få bedre kondisjon, helse og forbrenne kalorier. På sykkel har vi alt fra korte intensive intervaller til progressive intervaller av ulik varighet eller lengre intervaller.

Dette er kondisjonstrening med systematiske arbeids- og hvileperioder og trening med høy intensitet i arbeidsperiodene.(rundt anaerob terskel)

Intervalltimer er uansett nivå, alle kan trene intervall! Gjennom å kombinere ulike timer og ha en god variasjon i treningen din, vil du få best mulig resultat.


Sykkel 1

En kondisjonstime tilpasset deg som er ny eller ønsker en litt roligere økt på sykkelen. Vi jobber med kondisjon, teknikk på sykkelen og mestring.

Passer for: alle
Varighet: 45 min.

 

 

 

 

 

 


Sykkel 2

Dette er timen for deg som ønsker en mer utfordrende kondisjonsøkt. Vi jobber med høyere intensitet og presser hardere på toppene.

Passer for: alle som ønsker en intensiv økt
Varighet: 45 eller 55 min.

 

 


 

Sykkel intervall

På sykkel intervall jobber vi med høy puls i tidsavgrensede bolker. Dette er en treningsmetode som gir god kondisjon og som er motiverende å jobbe med.

Passer for: deg som har testet sykkel før og vil ha en mer intensiv økt
Varighet: 45, 55 eller 75 min.

 

 

 

 


 

HVORFOR TRENE PÅ SYKKEL?

Spinning er særdeles effektiv kondisjonstrening, og en fantastisk morsom måte å forbrenne kalorier på.

Spinningtimer er oppdelt etter vanskelighetsgrad avhengig av om du er nybegynner eller veltrent. På Sykkel 1-timene lærer du å bruke rett teknikk på sykkelen. Når du avanserer, varer de effektive sykkeløktene lenger, og etappene blir mer krevende. Det eneste kravet for å være med, er som regel at du har deltatt i en nybegynnertime.

Spinning er veldig effektiv trening for rumpe og lår, samtidig som du ikke belaster verken knær eller hofter særlig mye. Du trener til og med ryggen og magen om du er bevisst holdningen din på sykkelen. Har du utfordringer med ryggen kan du enkelt enten sitte eller stå (det som er best for deg) hele timen.