ENDELIG: PILATES- VOKSEN / MOR&BARN

Vanlige pilates-timer og egne timer for mor & barn fortsetter våren 2019.

Nå fra januar tilbyr vi Pilates både onsdager og fredager samt Mor & Barn Pilates-kurs!

OM MOR&BARN-PILATES:
Dette er styrketrening som er spesielt tilpasset deg som har blitt mamma. Øvelsene har fokus på å styrke og stabilisere mage, rygg, skuldre og bekkenbunn, samt styrke av armer og bein. Pilatesøvelser bygger på grunnprinsipper for å fremme en god kroppsholdning. Du vil få veiledning i riktig løfte- og ammeteknikker for forebygge plager. Styrkeøvelser med barnet som belastning gir fine opplevelser og er morsomt både for liten og stor. Mor og barn trening er en fin måte å trene på sammen med barnet ditt. Dette er samtidig en sosial time hvor mødre og barn treffes. Du kan begynne trene fra ca seks uker etter fødsel og ha med barnet til ca ett års alder.

NYTT KURS PÅ NYÅRET:

Mor & Barn Pilates

Gratis drop in: 16. og 23. januar – gratis for våre medlemmer, 200,-  for ikke-medlemmar per besøk.

Kurset starter onsdag 30. januar og varer i 8 uker, med pause i vinterferien. Timene er kl. 12:00-13:00.

Pris: Medlemmer 800,- / ikke.medlemmar 1400,-  / BOOK HER

FØLG MED PÅ FACEBOOK


PILATES:

Velkommen til PILATES onsdager kl 10.45-12!

Det er mange som har ønsket å ha treningsformen pilates på timeplanen i vårt yogastudio, og onsdag 5/9 kl 10.45-12 drar vår fysioterapeut Cathrine igang.

Velkommen til PILATES Onsdager kl. 10.30-11:45 og Fredager kl. 12:00-13:15

Det er mange som har ønsket å ha treningsformen Pilates på timeplanen i vårt yogastudio og timene har under høsten blitt svært populære at vi nå fra januar satt in en ekstra time på fredager (med start uke 3) i tillegg med vår fysioterapeut Cathrine.

Pilates er styrketrening med fokus på kroppskontroll, bevegelighet og stabilitet. Pilates vil kunne gi deg en smidig, sterk og funksjonell kropp med god holdning. Det er fokus på spenning/avspenning, pust og individuelt tilrettelagt styrketrening. 

Grunnleggeren av treningsformen Pilates, Josef Pilates sa dette:
«Etter 10 ganger vil du kunne føle forskjell. Etter 20 ganger vil du kunne se forskjell. Etter 30 ganger vil du ha en helt ny kropp.»

Litt om vår instruktør:

Cathrine Tysse tok pilatessertifisering i 2007 og har undervist siden. Hun er utdannet fysioterapeut og skuespiller. Cathrine er glad i bevegelse og mener at pilates gir en sterk, smidig og funksjonell kropp, og ønsker at hver deltaker skal oppleve at de blir sett og får individuell oppfølgning eller tilrettelegging ved behov.  Hun er opptatt av at hver time skal inneholde styrkeøvelser for både leddnære og globale muskler, fokus på bevegelighet og pust samt hensiktsmessig spenning/avspenning.

Asker Yoga er en del av asker treningssenter.