ENDELIG: PILATES!

Vanlige pilates-timer og egne timer for mor & barn starter allerede 3. september.

Vår fysioterapeut og sertifiserte pilatesinstruktør holder 3 åpne drop-in klasser hos Asker yoga på ats i Asker.
3. september
10. september
17. september
alle kl. 12.30

OM MOR&BARN-PILATES:
Dette er styrketrening som er spesielt tilpasset deg som har blitt mamma. Øvelsene har fokus på å styrke og stabilisere mage, rygg, skuldre og bekkenbunn, samt styrke av armer og bein. Pilatesøvelser bygger på grunnprinsipper for å fremme en god kroppsholdning. Du vil få veiledning i forhold til riktig løfte- og ammeteknikker for forebygge plager. Styrkeøvelser med barnet som belastning gir fine opplevelser og er morsomt både for liten og stor. Mor og barn trening er en fin måte å trene på sammen med barnet ditt. Dette er samtidig en sosial time hvor mødre og barn treffes. Du kan begynne trene fra ca seks uker etter fødsel og ha med barnet til ca ett års alder.

Drop-in pris: 200,- (er du medlem er det gratis)

Kurs over 8 ganger begynner etter høstferien, oppstart mandag 8/10 kl 12.30-13.30. 600 kr rabatt om du er ats-medlem. Klikk her for påmelding

 

FØLG MED PÅ FACEBOOK


PILATES:

Velkommen til PILATES onsdager kl 10.45-12!

Det er mange som har ønsket å ha treningsformen pilates på timeplanen i vårt yogastudio, og onsdag 5/9 kl 10.45-12 drar vår fysioterapeut Cathrine igang.

Pilates er styrketrening med fokus på kroppskontroll, bevegelighet og stabilitet. Pilates vil kunne gi deg en smidig, sterk og funksjonell kropp med god holdning. Det er fokus på spenning/avspenning, pust og individuelt tilrettelagt styrketrening. 

Grunnleggeren av treningsformen Pilates, Josef Pilates sa dette:
«Etter 10 ganger vil du kunne føle forskjell. Etter 20 ganger vil du kunne se forskjell. Etter 30 ganger vil du ha en helt ny kropp.»

Litt om vår instruktør:

Cathrine Tysse tok pilatessertifisering i 2007 og har undervist siden. Hun er utdannet fysioterapeut og skuespiller. Cathrine er glad i bevegelse og mener at pilates gir en sterk, smidig og funksjonell kropp, og ønsker at hver deltaker skal oppleve at de blir sett og får individuell oppfølgning eller tilrettelegging ved behov.  Hun er opptatt av at hver time skal inneholde styrkeøvelser for både leddnære og globale muskler, fokus på bevegelighet og pust samt hensiktsmessig spenning/avspenning.

Asker Yoga er en del av asker treningssenter.