CYCLING 2017-09-08T13:06:27+00:00

ats CYCLING

Intervaller er den mest effektive måten å få bedre kondisjon, helse og forbrenne kalorier. Vi har alt fra korte intensive intervaller til progressive intervaller av ulik varighet eller lengre intervaller.

Dette er kondisjonstrening med systematiske arbeids- og hvileperioder og trening med høy intensitet i arbeidsperiodene.(rundt anaerob terskel)

Intervalltimer er uansett nivå, alle kan trene intervall! Gjennom å kombinere ulike timer og ha en god variasjon i treningen din, vil du få best mulig resultat.

CYCLING 2 75 min

Passer deg som vil ta kondisjonstreningen til et nytt nivå. Innholdet kan variere med årstid, treningsmål og musikk. Intervaller med lengre varighet. Lange kondisjonsøkter bedrer blant annet kroppens evne til å bruke fett som drivstoff. Erfaren instruktør!

CYCLING interval 55 min

Inspirerende kondisjonstimer som bygger på ulike former for intervaller. Det kan være ulik varighet på intervallene med fartslek i korte intervaller eller intervaller med litt lengre varighet.

CYCLING interval 45 min

Høy intensiv trening med varierte intervaller.

CYCLING 1

Grunnleggende kondisjonstrening med fokus på god veiledning av teknikk og intensitet. Naturlige intervaller i ulike løypeprofiler til drivende og nøye tilpasset musikk. Passer også som en rolig økt når du ellers trener mye hardt.

CYCLING 2

Ett tråkk tøffere og videre fra CYCLING 1. En effektiv time med moderat til høy intensitet. Det kan flere korte pulstopper eller lengre pulstopper. Passer de fleste som har syklet litt, som vil utfordres litt mer, og bli i enda bedre form. Varighet varierer og står i parentes når du booker plass.

 

HVORFOR TRENE PÅ SYKKEL?

Spinning er særdeles effektiv kondisjonstrening, og en fantastisk morsom måte å forbrenne kalorier på.

Spinningtimer er oppdelt etter vanskelighetsgrad avhengig av om du er nybegynner eller veltrent. På Sykkel 1-timene lærer du å bruke rett teknikk på sykkelen. Når du avanserer, varer de effektive sykkeløktene lenger, og etappene blir mer krevende. Det eneste kravet for å være med, er som regel at du har deltatt i en nybegynnertime.

Spinning er veldig effektiv trening for rumpe og lår, samtidig som du ikke belaster verken knær eller hofter særlig mye. Du trener til og med ryggen og magen om du er bevisst holdningen din på sykkelen. Har du utfordringer med ryggen kan du enkelt enten sitte eller stå (det som er best for deg) hele timen.